Επειδη καποιοι, εξυμνουν τον Κολοκοτρωνη και τους ηρωες του 21 για τον λογο ακριβως και μονο οιτ οι ιδιοι δεν βρισκονται εν ζωη(σε διαφορετικη περιπτωση, η δραση του θα θεωρουνταν χουλιγκανισμος, η σκεψη τους αλητεια και η υπαρξη τους κινδυνος για την ευρυθμη λειτουργια του κρατους), επειδη τοτε που δρουσαν τους ειχε δοθει η ονομασια "κλεφτης", "κατσαπλιας" οπως σημερα δινουν ονομασιες του στυλ "κουκουλοφορος", ταραξιας", "αλητης", για αυτο ακριβως τον λογο δειτε πως θα αντιμετωπιζαν οι μικροαστοι και οι ακροδεξιοι την επανασταση του 1821 , εαν αυτη ξεσπουσε σημερα.
24/3/09
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
1. Την Επανάσταση (και όχι την ψευδεπίγραφη "εθνοσωτήριο" των επίορκων συνταγματαρχών του '67) την ΑΦΟΡΙΣΕ η εκκληcία.
ΑπάντησηΔιαγραφή2. Μη μπερδεύουμε τους αλλοπρόσαλλους μπαχαλάκηδες που καίνε βιβλιοθήκες και πανεπιστήμια (όπως οι φωτοσβέστες παπάδες που ΚΛΕΙΝΑΝΕ σχολεία επί τουρκοκρατίας) με την Επανάσταση που ήταν απόρροια του Διαφωτισμού.
3. Οι Κοραής, Καΐρης, Φεραίος, Δικαίος (Παπαφλέσσας), Κολοκοτρώνης κλπ δεν είχαν καμία σχέση με τους σημερινούς καλοβολεμένους αντάρτες της πορδής που οδηγάνε Audi A3 και Golf GTI (που τους αγόρασε ο μπαμπάς) και κάνουν ό,τι κάνουν ξέροντας ότι ο μπαμπάς έχει τα λεφτά και τα κοννέ για να τους ξελασπώσει.
πολυ απολυτως εισαι
ΑπάντησηΔιαγραφή1-δε νομιζω η εκκλησια να συμφφωνησε με την εξεγερση του δεκεμβρη του 2008
2-πιστευεις οτι το 21 δεν φοιρτωναν τις ιδες κατηγοριες (αλλοπροσαλοι κλπ)στους "κλεφτες" του μορια; και αν η τοτε επανασταση ηταν απορροια του διαφωτισμου , οι σημερινες αντιδρασεις ειναι απορροια των καπηλευτων -κυβερνωντων του διαφωτισμου
3-τωρα αν ξερεις καποιον που οδηγαει καποιο audi κλπ τι να πω;
με την ιδια λογικη σε μια εποχη που το αλογο ηταν το κυριο μεσο μετακινησης θα μπορουσαμε να πουμε πως το αλογο του κολοκοτρωνη ηταν πολυ καλυτερο απο αυτο ενος φτωχου αγροτη της εποχης που δεν συμμετειχε στον ξεσηκωμο
σε ολα τα κινηματα , ιστορικα υπαρχουν και οι καφροι, αυτο δε σημαινει ομως πως πρεπει να καταδικαζουμε τα ιδια τα κινηματα και χιλιαδες κοσμου που συμμετεχει σ αυτα.
πχ στο δεκεμβρη του 2008 δεν ηταν ολοι πλουσιοπαιδα με ακριβα αμαξια κλπ
οι ζωες μας και η καθημερινοτητα μας παει απο το ακο στο χειροτερο και φυσικα
τα πραγματα που υποσχεθηκαν σ αυτο τον τοπο κατα καιρους
1821
1941
1974
ακομα δετα εχουμε δει
πολλοι πιστεουν πως ο οθωμανικος τροπος διακυβερνησης εφυγε , επειδη φυγαν οι τουρκοι επικυριαρχοι
αν δουμε ομως τι κυριαρχει στις σχεσεις πολιτη κρατους θα εντοπισουμε
το αλισβερισι
το μπαξισι
το ρουσφετι
οι κοτζαμπασηδες του τοτε σημερα λεγονται κομματαρχες κλπ
τοτε σου παιρναν το σπιτι με το νομο περι δεκατης
σημερα στο παιρνουν μεσω δανειων απο τις τραπεες
οι τουρκοι φυγαν
ο οφωμανικος τροπος διακυβερνησης ομως εχει μεινει
Μη συγκρίνεις πορτοκάλια με μήλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξαιρετικά επιτυχημένη η εκδήλωση του Δικτύου για τους μύθους της εθνικής επετείου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ειναι φυσικό, διότι ομιλητές ήταν ο χειμαρρώδης και πολυδιαβασμένος δημοσιογράφος Τάσος Κωστόπουλος, ο πανεπιστημιακός καθηγητής Σπύρος Καράβας, και ο φίλτατος Στρατής Μπουρνάζος.
Επιστολές - ντοκουμέντα του Καποδίστρια, όπου ομολογούν ότι ούτε καν η νοτιότερη της θεσσαλικής γραμμής Ελλάδας υπήρξε ποτέ εθνικά συμπαγής ανέγνωσε ο καθηγητής Καράβας, κάνοντας σκόνη την εθνικιστική προπαγάνδα.
Γλαφυρότατος ο Μπουρνάζος ανέπτυξε το θέμα "Εκκλησία κι Επανάσταση", προσκομίζοντας όλα τα γραπτά ντοκουμέντα των αφορισμών των επαναστατών από το εκκλησιαστικό κατεστημένο.
Καταπέλτης όμως ήτανε βασικά ο Κωστόπουλος, με τεκμηριωμένη σε βιβλιογραφία επιχειρηματολογία για τον καθένα από τους εθνικούς μύθους ξεχωριστά.
Πρώτα κατέρριψε το μύθο της... "μακραίωνης αντίστασης", επισημαίνοντας όχι μόνο τη σποραδικότητα αλλά και τη ΜΗ εθνική συνειδητότητα των σκόρπιων τοπικών εξεγέρσεων που λάμβαναν χώρα ΠΡΙΝ από το 19ο αιώνα, ανατρέποντας έτσι την εθνικιστική προπαγάνδα που μιλάει "για επί αιώνες δοκιμαζόμενο και διαρκώς αγωνιζόμενο έθνος".
Υστερα μίλησε για τη ΜΙΚΤΗ εθνολογική σύνθεση των επαναστατών, επισημαίνοντας ότι ο ναύαρχος Κουντουριώτης συμμετείχε σε όλες τις συνεδριάσεις της εποχής... συνοδευόμενος από τον επίσημο μεταφραστή του, αφού δεν ήξερε να μιλάει παρά μόνο αρβανίτικα (όπως και το 30% των επαναστατών). Η εξόντωση της αρβανίτικης γλώσσας ξεκίνησε ΑΜΕΣΩΣ μετά την ίδρυση του ελληνικού κράτους, με εγκυκλίους του υπουργείου Παιδείας από το 1830.
Τα ελληνικά σώματα του οθωμανικού στρατού που τάχθηκαν με την αντεπανάσταση ήταν τα περίφημα "καπάκια", ενώ πολυάριθμοι μουσουλμάνοι με φιλελεύθερες ιδέες συντάσσονταν με τους επαναστάτες.
Η θρησκευτική ελευθερία ήταν απόλυτη στο οθωμανικό καθεστώς. Βεβαίως, διώξεις Ελλήνων από το οθωμανικό καθεστώς (και κρεμάλες) υπήρξαν πολλές, αλλά ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΕΣ ήταν ΚΑΤΟΠΙΝ ΥΠΟΔΕΙΞΕΩΝ των τοπικών ελληνικών αρχών, που έλυναν και έδεναν στις περιοχές τους. Έλεγαν δηλαδή οι προύχοντες στους Οθωμανούς "πιάστε τον τάδε, διότι είναι επικίνδυνο ταραχοποιό στοιχείο και απειλεί την εξουσία". Πάντοτε δηλαδή υπήρχε ΕΓΚΡΙΣΗ και ΠΡΟΤΡΟΠΗ εκ μέρους Ελλήνων ιθυνόντων.
Έκανε μεγάλη ανάλυση πάνω στο γεγονός ότι τα ΚΙΝΗΤΡΑ πολλών συμμετεχόντων ήταν ιδιοτελή, και έφερε ως παράδειγμα τους κλέφτες και αρματολούς (= έλληνες μπάτσους της εποχής εκείνης). Οι κλέφτες συγκρούονταν για ίδιον όφελος με την εξουσία, έβγαιναν για ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ στο βουνό, και αμέσως διαπραγματεύονταν με τους Οθωμανούς το "αρματολίκι". Στόχος τους δηλαδή ήταν να διοριστούν από τους Οθωμανούς στα χωριά και να γίνουν αρματολοί (μπάτσοι). Αν δεν τους κάνανε το χατίρι, αυτοί συνεχίζανε το "αντάρτικο" έως ότου η οθωμανικη εξουσία βαρεθεί και ...αποδεχτεί να τους διορίσει ως μπάτσους !!.
Τέτοιου είδους ιδιοτελή άτομα στρατολογήθηκαν ΚΑΤΑ ΚΟΡΟΝ από τους επαναστάτες (προφανώς και εξ ανάγκης, αφού ήξεραν τα όπλα, κλπ).
Άλλη απόδειξη της ιδιοτέλειας (πέρα από τα λάφυρα και το πλιάτσικο στις μάχες) είναι και ο εντοπισμός, πειρατεία, σφαγή και ληστεία στο Κρητικό πέλαγος ενός πλοίου που μετέφερε κορυφαίο Αιγύπτιο μουσουλμάνο θρησκευτικό ηγέτη που πήγαινε στη Μέκκα με την οικογένεια του, φορτωμένος με πολύ πλούτο και χρυσά αφιερώματα. Οι επαναστάτες τους έσφαξαν όλους και άρπαξαν τη λεία, χωρίς να τους έχουν φταίξει σε τίποτε οι συγκεκριμένοι άνθρωποι.
Γενικά, οι επαναστάτες είχαν μια προτίμηση στο να σφάζουν κυρίως ΑΜΑΧΟΥΣ και ΦΤΩΧΟΥΣ Τούρκους, ενώ αντίθετα (απλώς) φυλάκιζαν και είχαν στα όπα - όπα τους ισχυρούς μπέηδες και προύχοντες, προκειμένου να τους ανταλλάξουν με αιχμαλώτους ή να ζητήσουν λύτρα από το σουλτάνο.
Εξήγησε με μεγάλη ΣΑΦΗΝΕΙΑ το γιατί ορίστηκε ως επέτειος η 25η Μαρτίου. Αυτό που ήθελε να αποφύγει ο ελληνικός εθνικισμός ήτανε το να βγει στο φως Η ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ εθνικής σύμπνοιας και συναντίληψης σχετικά με το αν πρέπει ή όχι να υπάρξει επανάσταση. Δηλαδή ο περίφημος μύθος της εθνικής ενότητας. Τέτοια ενότητα δεν υπήρξε, και ούτε ήταν δυνατό να υπάρξει, διότι απλούστατα οι διαφωνίες είχαν έντονο ταξικό στίγμα. Οι προεστοί των περισσότερων περιοχών ήταν αντίθετοι στην προοπτική της εξέγερσης, είτε για λόγους συμφέροντος είτε γιατί θεωρούσαν ότι είναι ανώριμες οι συνθήκες. Αυτές τις απαντήσεις δίνανε στους Φιλικούς και στον απεσταλμένο τους τον παπα- Φλέσσα ήδη από το Γενάρη του 2009. Όταν όμως ξέσπασαν εξεγέρσεις σε Μολδοβλαχία το Φλεβάρη, κάποιοι έλληνες "από τα κάτω" (που σήμερα θα τους αποκαλούσαν ..."κουκουλοφόρους") ξεκίνησαν μόνοι τους τις αυθόρμητες επιθέσεις εναντια στις οθωμανικές αρχές, με πρωτεργάτη το σχετικά άγνωστο Παναγιώτη Καρατζά. Καλαμάτα και Καλάβρυτα έπεσαν στις 21 και 24 Μαρτίου.
Κανένα λάβαρο ΔΕΝ υψώθηκε στις 25 Μαρτίου, όπως αποδεικνύεται και από τα απομνημονεύματα του Π.Π. Γερμανού. Απλώς ευλογήθηκε η εξέγερση, που ομως είχε ΗΔΗ ξεκινήσει πολλές εβδομάδες πριν (με επιθυμία των "απο κάτω" και με δισταγμό των "από πάνω").
Από άποψη ΕΘΝΟΚΑΘΑΡΣΕΩΝ και παραβιάσεων κάθε ηθικής και κάθε άγραφου δικαίου πολέμου, συγκλονιστική (εκτός από την Τριπολιτσά) υπήρξε η σφαγή Εβραίων στο Αγρίνιο, καθώς και η τοποθέτηση εκατοντάδων γυναικοπαίδων μουσουλμάνων σε πλωτή εξέδρα στο Ναυαρίνο όπου δια του "παιχνιδιού" της σκοποβολής εξοντώθηκαν όλοι τους !!
Υπάρχουν και στοιχεία για το μεθοδικό πνιγμό 600 αμάχων μέσα σε ποτάμι.
Πολλές φορές οι επαναστάτες διέπρατταν και αναίτιες σφαγές, με αποκλειστικό στόχο να ΠΟΛΩΣΟΥΝ το κλίμα και να δημιουργησουν τετελεσμένα κι εμπόλεμη ατμόσφαιρα. Σκοτώνοντας κάποιους Τούρκους χωροφύλακες π.χ. κόβονταν οι γέφυρες συνύπαρξης Ελλήνων και Τούρκων σε μια περιοχή, και έτσι εμπεδωνόταν το συγκρουσιακό κλίμα. Πρόκειται για μια στρατηγική που εφαρμόζουν ΟΛΑ τα αντάρτικα. (Απλά όταν ...διαπράττονται από άλλους, είναι κατακριτέα, ενώ όταν διαπράττονται από "εμάς" είναι... θεμιτά).
Η τρομοκρατία που είχε εξαπολύσει ο Κολοκοτρώνης στην ύπαιθρο της Πελοπονήσου ήταν άνευ προηγούμενου, και συναγωνιζόταν σε αγριότητα τον οθωμανικό στρατό.
Οι χιλιάδες δύσμοιροι και αγράμματοι χωριανοί πολλών περιοχών που δεν είχαν ακόμη ενημερωθεί πλήρως ώστε μετά λόγου γνώσεως να κατασταλάξουν στο αν θα συμμετάσχουν ή όχι στο εγχείρημα, δηλαδή ήταν ΟΥΔΕΤΕΡΟΙ και αναποφάσιστοι, απειλήθηκαν ΚΑΙ από τις δύο πλευρές με μαχαίρι, φωτιά και τσεκούρι. Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα.
"Αν δεν έρθετε μαζί μας , θα σας σφάξουμε όλους και θα σας κάψουμε τα χωράφια", έλεγε ο σουλτάνος, και ΤΟΝ ΙΔΙΟ εκβιασμό έκανε και ο Κολοκοτρώνης.
Κι αυτή είναι μια κλασική ΣΥΝΤΑΓΗ ανταρτοπόλεμου (που έχουν εφαρμόσει και οι Βιετκόνγκ και το Φωτεινό Μονοπάτι στο Περού, κλπ).
Μας είπε κάτι που το αγνοούσαμε όλοι παντελώς.
Δηλαδή την εθελοντική αποχώρηση (μετανάστευση) ΧΙΛΙΑΔΩΝ Ελλήνων αμέσως ΜΕΤΑ την ίδρυση ελληνικού κράτους.. Οι άνθρωποι αυτοί ήταν συνηθισμένοι στον οθωμανικό τρόπο διαβίωσης, και αισθάνονταν άβολα με το να τεθούν ξαφνικά υπό μια διοικητική διάρθρωση Βαυαρών βασιλιάδων, με άλλη κουλτούρα, κλπ. Οπότε σηκώθηκαν κι έφυγαν και πήγαν στις οθωμανικές περιοχές..
Τέλος, αναφέρθηκε στην υπόθεση του Ζαλόγγου. Άλλος ένας εθνικός μύθος, κατασκευασμένος εκ των υστέρων. Ούτε χορός υπήρξε, ούτε αποκλειστική συμμετοχή γυναικών στο εγχείρημα. Ποιο ήταν το εγχείρημα ? Βασικά πέταξαν τα παιδιά στο γκρεμό για να μην τα πιάσουν οι διώκτες, και στη συνέχεια έδωσαν (άντρες και γυναίκες) απέλπιδα μάχη (χαμένη από χέρι) κανονικά "σώμα με σώμα".
Ο μύθος του χορού, και των "ηρωικών" γυναικών φτιάχτηκε κυρίως για να...τονώσει το εθνικό φρόνημα των επόμενων γενεών γυναικών και να τις εκπαιδεύσει ιδεολογικά στο να φροντίζουν να μεταλαμπαδεύουν πατριωτισμό στα τέκνα τους.
Νάσος.
Πολύ εύστοχες οι "φωτογραφίες" της εποχής του 1821 σαμουραι. Διαβάζω Μακρυγιάννη αυτή την περίοδο καλό θα ήταν να τον διαβάσουμε όλοι.
ΑπάντησηΔιαγραφή